Ki vagyok én, és hol a helyem a világban?

Kamaszkori problémák: Ki vagyok én?

Ki vagyok én, és hol a helyem a világban?Amikor saját életedről gondolkodsz, a legtöbbször előkerül az a kérdés, hogy ki is vagy Te? Kamasz korban különösen nehéz válaszolni erre a kérdésre, hiszen gyors változások történnek, és gyakran a kamasz maga sem tudja, hogy éppen miért viselkedett úgy, ahogy.

Az emberi természet rendkívül bonyolult, sérülékeny, jó és rossz, idealista és kegyetlen. Jó lenne, ha minden ember jó szándékú, toleráns és elfogadó volna, de nem az. Bár nagyon sok szülő neveli arra a gyermekét, hogy jó legyen, a külvilág nagyon korán szembesíti a gyerekeket azzal, hogy résen kell lenni, mert a kamasz kori kapcsolatokban is sok a hazugság, az álnokság, a nagyot mondás, és az erőszak.

Kínzó érzések kamasz korban

  • A félelem kínja

    Kínzó érzések kamasz korban: A félelem kínjaMinden ember fél valamitől, valószínűleg te magad is félsz valamitől. Teljesen félelem nélkül élni lehetetlen. A félelemnek ugyanis van védő funkciója az életedben. Ha nem félsz semmitől, akkor nem tudsz vigyázni magadra. Félelem nélkül lelépnél a tíz emeletes épület tetejéről, vagy kilépnél az autó elé, simogatnád az oroszlánt, és nagyon rövid ideig élnél. Hiszen a félelem megóv téged a sérülésektől, a fájdalomtól. Ugyanakkor, ha ez a félelem túlmegy egy határon, megnyomoríthatja az életedet.

    Gyermekkorban a szüleink megvédenek minket a félelemtől is, hiszen olyan jó a szülők ölelő karjába bújni, érezni a védelmet, a megnyugtató szavakat, és azt az érzést, hogy valaki megvéd. Kamasz korban leszokunk arról, hogy a szüleink ölébe bújva elsírjuk a félelmeinket, és lássuk be, hogy egy bizonyos kor után nem szívesen mutatjuk meg a szüleinknek a félelmeink tárgyát.

    Nagyon különleges szerkezet az ember. Azt hinnénk, hogy a félelem, a szorongás olyan érzések, amelyektől feltétlenül meg kell szabadulni. A félelem és a szorongás nem a bátorság hiánya, nem gyávaság, hanem lehet belőle motiváció, és siker is.

    Ismertem egy 14 éves lányt, akit az osztálytársai kiközösítettek, és nagyon sokat bántottak lelkileg, csúfolták, megalázták. Egy időben fizikailag is erőszakoskodtak vele, lökdösték, bezárták a wc-be, megverték. Néha az osztálytársai úgy tettek, mintha befogadnák, ilyenkor „csicskáztatták”, majd kinevették és kilökték maguk közül. A lány segítséget kért az osztályfőnökétől, a szüleitől, a pszichológustól. Az osztályfőnöke és a szülei abban tudtak segíteni, hogy megakadályozzák a fizikai bántalmazást. A pszichológus segítségével megtanult mögé nézni a többiek és a saját viselkedésének, elfogadta a kialakult helyzetet és a saját javára fordította. Ő lett az osztály legjobb tanulója, más osztályokba járókkal barátkozott, és amikor új lány érkezett az osztályba, akit nem fogadott be az osztály, ő felkarolta, és már nem volt annyira egyedül.

    Tehát, ha félelmet, szorongást élsz meg, érdemes beszélni róla. Bátran és részletesen, mert bár nem biztos, hogy mindenkinek ilyen jó osztályfőnöke, anyukája vagy pszichológusa van, és ilyen jól végződik a története, de nagyobb az esélyed, hogy segítséget tudsz kapni. Nem az a baj, ha félsz, hanem az, ha nem mered bevallani. Azt is tudni kell, hogy a fiúknak nehezebb bevallani, ha félnek, ezért nem kell közhírré tenni a félelmet, de elfojtani sem okos dolog.

    Válassz ki két-három embert, akiben megbízol, és velük beszélj őszintén a félelmeidről!

  • A teljesítmény kínja

    Kínzó érzések kamasz korban: A teljesítmény kínjaA félénkebb, szófogadóbb gyerekek komoly problémája, ha nem tudják teljesíteni azokat a célokat, amelyeket kitűztek maguk elé. Kevés az önbizalmuk, s ez megakadályozza őket abban, hogy a tudásuknak megfelelő teljesítményt nyújtsák.

    Előfordult már veled, hogy a tanár kérdésére tudtad a választ, de bizonytalankodtál a saját tudásodban, mert kevesebbnek érezted magadat másoknál, és így nem mertél jelentkezni? Bosszankodtál, amikor kiderül, hogy jól tudtad a választ. Ilyenkor elindul az önostorozás, az önmagad leépítése. Ez végső soron ahhoz vezet, hogy kisebbrendűségi érzéseid, önértékelési zavaraid lesznek.

    Ha azok közé tartozol, akik megszenvedik a kudarcaikat, akkor lehet, hogy szinte irigyelted azokat, akik könnyedén megrázzák magukat, gyorsan továbblépnek egy-egy kellemetlen helyzeten. Ők kevesebbet szenvednek, ám felületesek maradnak.

    Az emberi lélek történéseiben is mindennek oka van. Aki egy kudarc után villámgyorsan tovább lép, nem tudja „kiszenvedni magából”, hogy miért is kapta azt a pofont a helyzettől, a személytől, az élettől. Az egészséges mértékű „rágódás”, a végig gondolás segít a megfelelő tanulság levonásában.

    Ha kudarc ér, gondold végig, mit kellett volna másképpen csinálnod, vagy mit kellett volna elkerülnöd! Határozd el, hogyan csinálod legközelebb!

  • A megszégyenülés kínja

    Kínzó érzések kamasz korban: A megszégyenülés kínjaA kamaszok, de talán mindenki nagyon nehezen teszi túl magát azon, ha kinevetik, megszégyenítik. Nagyon sokan egész felnőtt korukban hordozzák olyan események következményeit, amikor megszégyenültek. A legkínzóbb érzés, amikor olyan miatt csúfolnak vagy nevetnek ki, amiről nem tehetsz. Például felelésnél elvörösödsz, elváltozik a hangod, esetleg dadogni kezdesz a lámpaláz hatására, és ezt mások szóvá teszik, kinevetnek, kicsúfolnak.

    Megszégyenülés mindenkit érhet, senkinek nincs védőoltása ellene. Aki nagy lelkesedéssel, nagy vehemenciával csinál valamit, gyakrabban előfordul vele, hogy „lehűtik”. Mégis érdemes a kihívásoknak nekimenni, mert a nagy sikerek csak ezekből születhetnek.

    Aki mindig alacsonyabbra teszi a lécet, mint amekkorát ugrani képes, elkerüli ugyan a megszégyenítő kudarcot, de elgyávul. Mindenkinek az életében vannak olyan pihenő idők, amikor befőtt üzemmódban működik. Rendben is van ez így, hiszen mindenkivel előfordult már, hogy padlót fogott. Ha ezt az időszakot arra használod fel, hogy kipihend magad, nyalogasd a sebeidet, feltöltődj, felkészülj, és képessé válj kimászni a gödörből, akkor ez teljesen jó. De ha túl hosszan üldögélsz abban a gödörben, ellustulsz, elveszíted a kezdeményező kedvedet, a bátorságodat, és megengeded, hogy leépüljön benned a küzdő szellem.

    Ha megszégyenültél vagy megszégyenítettek, ez rossz, és szabad rosszul érezni magad. De minél mélyebbre süllyedsz az önsajnálatban, annál gyengébb leszel. Ha padlót fogtál, pihenj egy kicsit, és azután állj fel! Nem muszáj talpra szökkenni, megengedett a tápászkodás is.

Az Én-kép kamasz korban

Az Én-kép kamasz korbanMindenkinek van Én-képe, kinek ilyen, kinek olyan, kinek reális, kinek téves. Az Én-képed befolyásolja az egész életedet, a hangulatodat, a magabiztosságodat.

Miből áll össze az Én-képed? Két összetevőből, az egyik, amit te magad gondolsz magadról, a másik, amit mások gondolnak rólad. És itt van a bibi. Mert nem mindegy, hogy kinek a véleményét veszed figyelembe, amikor az Én-képedet építed. A „mások” sokan vannak, és mindenki elvárásainak nem tudsz megfelelni.

Amikor még nem volt Internet, sokkal kevesebb ember elvárásainak kellett megfelelni, egy kicsit könnyebb volt az Én-kép kialakítása. Meg kellett felelni a szülők, pedagógusok és az osztálytársak elvárásainak. Az osztálytársak elvárásai viszont nem voltak akkorák, mint manapság, mert egységesebbek voltak a nézetek.

Manapság, a facebook világában sokkal több embertől kapsz visszajelzést arról, hogy tetszel, vagy nem, jól nézel ki vagy nem, helyesen cselekszel-e vagy nem. A sok embernek sokféle elvárása, ízlése van, és legyél egészen biztos benne, hogy nem tudsz ilyen sok felé megfelelni.

Ne is akarj túl népszerű lenni, hiszen akit a többiek a népszerűség erejével a magasba emelnek, az nagyot fog zuhanni, amikor elejtik. Amikor mást istenítenek majd, kifosztottnak érzi magát az eddigi „király”, és csalódottan tovább lép, vagy harcolni kezd a „királyságáért”. És ekkor egyre több olyan dolgot megtesz, amit egyébként nem tenne meg, de azt akarja, hogy vele foglalkozzanak, őt kedveljék. Sérül az Én-képe, hiszen távolodik önmagától, és nem a saját lelki szükségleteinek megfelelően építi önmagát. Egy idő után azt veszi észre, hogy azt sem tudja már, hogy kicsoda. Ha volt is Én-képe, rég elveszett, és Én-kép helyett egy trendi-képe lesz magáról, egy divatos, ám az egyéniséget mellőző kép.

Ha erős önbecsülésre vágysz, erős Én-képre van szükséged. Válassz ki néhány embert, akiknek a véleményét hitelesnek tartod és elfogadod. A többiek véleménye a futottak még kategória. Nem kell mindenki véleményére hallgatnod.

Kamaszkori problémák: Ki vagyok én?

Kamasz Ego building tréning

Kamasz Ego buildingA kamaszoknak szóló Ego building tréning abban segít Neked, hogy megismerd önmagad, és ne érezd olyan bizonytalannak, elveszettnek magad a téged körülvevő világban.

Tudom, hogy már sok mindent megoldottál, de a legtöbb hasonló korú fiatal komoly nehézségekkel küzd. Ezek a nehézségek lehetnek saját magaddal kapcsolatosak, de lehet, hogy az otthonnal, az iskolával, a barátaiddal, a szerelmeddel vannak kapcsolatban.

  • Mit kapsz ezen a tréningen?

    Tudást kapsz arról, hogy ki is vagy, milyen is vagy te tulajdonképpen? Ha veled is előfordult már, hogy nem találtad a helyedet a közösségben, akkor megkeressük, megerősítjük, hogy milyen helyet foglalsz el a környezetedben, és mire érdemes törekedned.

    Kamasz Ego buildingNagyon fontos a személyiséged, a viselkedésed szempontjából, hogy mennyire magas az érzelmi intelligenciád. Az érzelmi intelligencia tanulható, és köze van ahhoz, hogy mennyire hamar jössz indulatba. Ha neked is „elgurul néha a gyógyszered” vagy „elönti a lila köd az agyadat”, akkor nagyon hasznos lesz számodra az önuralom megtanulása. Az önuralomra mindenképpen szükséged lesz, mert jó sok olyan emberrel fogsz még találkozni, akik kihoznak a béketűrésből.

    A magabiztos kamasz tudja, hogyan hozzon jó döntéseket. A legtöbben azonban nem tudják ezt, gyakran még felnőtt korban sem. Te itt megtanulhatsz olyan módszereket, amelyek alkalmazásával többnyire jó döntéseket tudsz hozni, és bátran tudod vállalni a felelősséget is a döntéseidért, akár jók voltak, akár nem.

  • Mi történik a tréningen?

    Kis csoportban, 6-8 résztvevővel dolgozunk. Kellemes hangulatban folyik a tréning. Szóbeli szerződést kötünk arról, hogy ami a csoportban bizalmas információként elhangzik, azt mindenki titokként kezeli. Senki sem kritizálja a másikat, elfogadjuk mindenki véleményét, és kimondjuk, hogy mindenkinek joga van a saját érzéseihez. Nem hibáztatunk senkit semmiért, és előre vivő megoldásokat keresünk a felmerülő élethelyzetekre. Sokat nevetünk, és élményekkel, sok új tudással zárjuk a tréninget.

Kamasz Ego building

Ha elfogadó, támogató, megerősítő kis csapatra vágysz, gyere, és tartozz azok közé, akiknek nő az önbizalma, a határozottsága, tud jó döntéseket hozni, és ismeri a saját értékeit.

Tréningterv - Kamasz Ego building, azaz önbizalom növelő tréning

A Kamasz Ego building tréninget 3 napon át, naponta 7 tréningóra időtartamban rendezzük meg. A tréning önismereti játékok, gyakorlatok segítségével növeli a kamasz gyermek önismeretét, önbizalmát, és helyes mederbe tereli a kamasz viselkedését. Közelebb hozza egymáshoz a szülő és a kamasz látásmódját, érzésvilágát.

IdőTematika
1. napKi vagyok én, és hol a helyem a világban?
2. napÉrzelmi intelligencia és az indulatok kezelése
3. napEgyéniség, döntés, felelősség

Rendezvénynaptár:

Kamasz önbizalom növelő tréning »

A kamasz megismeri a saját, eddig rejtve maradt értékeit. A legtöbb esetben a szülő hiába mondja a kamasz gyermekének, hogy szép, csinos, okos, a gyermek azt gondolja, hogy a szülő elfogult, ezért nem hiszi el a szülői véleményt. No de egészen más, ha idegenektől hallja ugyanezt. Megváltozik az Én-képe, amikor egy kisebb csoportban megtapasztalja, hogy ő maga elfogadható, szerethető, tisztelhető személy.

A tréningen a kamaszok ahhoz kapnak segítséget, hogyan boldoguljanak az iskolával, a tanulással, a társakkal, a felnőttekkel. Választ találnak arra a kérdésre, hogy „Ki vagyok én?” „Hogyan tudom kezelni az indulataimat?” „Hogyan hozzak döntéseket, és miképpen vállaljam a felelősséget?” A közös munka során a kamasz gyermek gyakorolja azt a helyzetet, amikor a csoport rá figyel, és mindenki kíváncsi a véleményére. Gyakorolja a „fontos vagyok” élményét, a dicséret elfogadását. Csoportjainkban nem bírálunk, nem kritizálunk, mindenkit elfogadunk és mindenki véleményét tiszteletben tartjuk. A tréningen nincsenek rossz válaszok, és az egyetlen rossz kérdés a fel nem tett kérdés.

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz önbizalom növelő tréning
Jelentkezz Kamasz ego building tréningre!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk megerősítő emailt küld!

Kamasz asszertív kommunikáció tréning

Kamasz asszertív kommunikáció tréningHa szeretnéd, hogy a gyermekednek könnyebb kamaszkora legyen, ha szeretnéd, hogy magabiztosan teljesítsen a megnövekedett követelmények között is, ha támogatod abban, hogy harmonikusabbá váljanak a kapcsolatai, akkor hozd vagy küldd el a gyermekedet a Kamasz asszertív kommunikáció tréningre.

Az alapozó tréning 1 x 7 órás foglalkozásból áll, amelyet igény szerint további fejlesztő tréningek követhetnek.

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz asszertív kommunikáció tréning
Jelentkezz Kamasz asszertív kommunikáció tréningre!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Kamasz asszertív kommunikáció tréning »

Kamasz önbizalom növelő tábor

Kamasz önbizalom növelő tábor

Ha szeretnéd, hogy a gyermekednek könnyebb kamaszkora legyen, ha szeretnéd, hogy magabiztosan teljesítsen a megnövekedett követelmények között is, ha támogatod abban, hogy harmonikusabbá váljanak a kapcsolatai, akkor hozd vagy küldd el a gyermekedet a Kamasz önbizalom növelő táborba.

Mi történik a Kamasz önbizalom növelő táborban?

A kamaszok egy része nyíltan, más részük rejtetten önbizalom hiányos. Nyíltan, mindenki számára első pillantásra is észrevehetően önbizalom hiányos az a kamasz, aki a szűk családi körön kívül elpirul, ha megszólítják, kicsit akadozva válaszol, keresi a szavakat, vagy szívesebben hallgat a társaságban.

Rejtetten önbizalom hiányos az a kamasz, aki nyitottan beszélget, alkalmazkodó, szeretne megfelelni a környezete elvárásainak, de gyakran él meg indokolatlan elbizonytalanodást, szégyen érzetet, és/vagy bűntudatot. Aki ismeri a saját képességeit, de mindig elégedetlen önmagával, és nem tudja elfogadni, hogy néha bizony hibázik, mint mindenki más. (Ezt jól tudják növelni a pedagógus olyan mondatai: Tőled többet vártam…)

Milyen változások várhatók?

A kamasz megismeri a saját, eddig rejtve maradt értékeit. A legtöbb esetben e szülő hiába mondja a kamasz gyermekének, hogy szép, csinos, okos, a gyermek azt gondolja, hogy a szülő elfogult, ezért nem hiszi el a szülői véleményt. No de egészen más, ha idegenektől hallja ugyanezt. Megváltozik az Én-képe, amikor egy kisebb csoportban megtapasztalja, hogy ő maga elfogadható, szerethető, tisztelhető személy.

A táborban a kamaszok ahhoz kapnak segítséget, hogyan boldoguljanak az iskolával, a tanulással, a társakkal, a felnőttekkel. A közös munka során a kamasz gyermek gyakorolja azt a helyzetet, amikor a csoport rá figyel, és mindenki kíváncsi a véleményére. Gyakorolja a „fontos vagyok” élményét, a dicséret elfogadását. Csoportjainkban nem bírálunk, nem kritizálunk, mindenkit elfogadunk és mindenki véleményét tiszteletben tartjuk. A tréningen nincsenek rossz válaszok, és az egyetlen rossz kérdés a fel nem tett kérdés.

Tréningterv - Kamasz önbizalom növelő tábor

A Kamasz önismereti tábor felöleli a Kamasz önismereti és önbizalom növelő tréning teljes anyagát 5 egymást követő napon. Játékos formában növeli a kamasz gyermek önismeretét, önbizalmát, és helyes mederbe tereli a kamasz viselkedését. Közelebb hozza egymáshoz a szülő és a kamasz látásmódját, érzésvilágát.

IdőTematika
1. napA kamasz, és a fontos mások
2. napÉrzelmek a kamasz korban
3. napA kreatív kamasz
4. napKi vagyok én, és hol a helyem a világban? és felelősségvállalása
5. napKamasz szerelem, döntések, átalakulás

Rendezvénynaptár:

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz önbizalom növelő tábor
Jelentkezz Kamasz önbizalom növelő táborba!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk megerősítő emailt küld!

Kamasz önbizalom növelő tábor »

Amennyiben esetleg még nem vettél részt ilyen módszerekkel vezetett tréningeken, és egyelőre nem látod tisztán, miként lenne ez hasznos a számodra, kérjük oszd meg velünk kétségeidet, és ha lehetséges, közösen megtaláljuk a Neked megfelelő megoldást.

További információ
Kérdezz tőlünk!

Kérdésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

Csehák Hajnalka pszichológusCsehák Hajnalka vagyok. A felnőtt életem egy részében pedagógusként tanítottam és a gyermekvédelemben dolgoztam, majd valóra váltottam a dédelgetett álmomat: pszichológus lettem. Négy gyermekem született, akiket sosem szűnő szeretettel neveltem fel. S bár az irántuk érzett szeretetem sosem tűnt el, köteteket lehetne megtölteni azokkal a történetekkel, amelyek időnként az idegrendszeremet borzolták.

Szülőnek lenni: nagyon nehéz feladat. Tökéletes szülőnek lenni: elérhetetlen vágy. Elég jó szülőnek lenni: elérhető eredmény.

S a gyermekeink nem is kívánnak ennél többet, ha elég jó szülők vagyunk, a gyermekeink szeretni és küzdeni tudó felnőttek lesznek.

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

A könyvespolcra ajánljuk

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körülAz ifjúkorba futó kamaszkornak életkori sajátossága a kétely. A NORMÁLIS KAMASZ KÉTELKEDIK. Kételyével vitát provokál – ha van kivel vitatkozni. Ha van olyan ember a környezetében, aki fenntartás és megalkuvás nélkül szembeviszi a kamasz kételkedésével A MAGA LEGSZEMÉLYESEBB HITVALLÁSÁT… A kamasz ugyanis ezért kételkedik és azért vitatkozik, mert SAJÁT HITÉT KERESI… Így érik meg majd ÖNÁLLÓ GONDOLKODÁSRA.

MILYEN IS a kamasz? Hazudik? Lusta? Szemtelen? Szerelmes? Magányos? Vagy éppen: kibírhatatlan? Mit kezdjen magával és a felnőttek mit kezdjenek vele? És MIÉRT OLYAN, amilyen? Meddig marad ez így? Miben más, mint a többiek? Miért és miben TÖBB netán a kamasz, mint a nála kisebbek vagy nagyobbak? És miért és miben kevesebb? Efféle kérdésekre keres választ ez a könyvecske, melyet jó felerészben kamaszok írtak…

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekek

Hiperaktivitás és agresszió a serdülőkörban

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekekMagyarországon mindenki tudni véli, mit jelent ez a szó: hiperaktivitás. Nomen est omen - mondják - hiper-aktivitásról akkor beszélünk, ha a gyereket nem lehet leállítani, folyton jár a keze, a lába és a szája is. Ebben a könyvben azt szeretném bemutatni, hogy a hiperaktivitás valójában egészen mást jelent; többek között a figyelem, a koncentráció képességének zavarát. Milne Micimackójában nemcsak Tigris, de Malacka, Nyuszi és most fogódzkodjanak meg Füles és maga Micimackó is hiperaktív! Bemutatom őket. igyekszem rávilágítani legjellemzőbb tulajdonságaikra, és abban reménykedem: a szülök és a nevelők ráismernek azokra a gyerekekre, akikre jól illenek a Százholdas Pagony lakóinak vonásai. A könyv második részében az agresszivitással foglalkozom. Azzal, hogy milyen sokféleképpen lehet egy serdülő agresszív, a kamaszos versengéstől kezdve, a kötekedésen át, egészen az antiszociális magatartásig, a bűnözésig. Választ keresek az ősi kérdésig: amikor a gyermek, vagy a serdülő bűnözővé válik - és nem egyszer szörnyű bűncselekményeket követ el - viselkedése mögött genetikai szabályozást kell-e tételeznünk, vagy a környezet személyiségromboló hatását? Hangsúlyozom: keresem a választ; azt nem állítom, hogy meg is adom. Az olvasónak pedig - aki netán hiányolni fogja a kérdés megoldását - André Gide, francia író megszívlelendő mondatával üzenek: „Bízzál azokban, akik az igazságot keresik - és légy gyanakvó, ha valaki meg is találja”.

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekek - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Silvia Franz: A hiperaktív gyerek

Silvia Franz: A hiperaktív gyerekKülönleges érzelmi megnyilvánulások, érzelmi labilitás, a gyermek fáradhatatlanul izeg-mozog, felfokozott állapotban van szórakozott, figyelmetlen, türelmetlen, robbanékony, agresszív, rátámad másokra, de sorolhatnánk a külső jegyeket is - törékeny köröm, száraz foltok az arcon, kényes külső megjelenés, de csak rövid ideig, a szoros ruha zavaró hatása - és még számos, a könyvben leírt tünetek. E kézikönyvben egy olyan doktornő hasznos tanácsait olvashatjuk, aki maga is érintett a kérdésben, ezért tud olyan nyíltan szólni a szülőkhöz és bátorítani, hogy van kiút, bár az göröngyös és hosszú. Részletesen tárgyalja a hiperaktivitás tüneteit. Felteszi a kérdést valójában ez egy rossz természet vagy örökletes tulajdonság, netán környezeti hatás betegség, fertőzés vagy nem megfelelő táplálkozás által kialakult viselkedési forma. A választ is megadja a célirányos kezeléshez, mely nem merül ki a hagyományos orvoslásban, hanem az alternatív gyógymódokat és elsősorban a szülő önálló kezdeményezést is hangsúlyozza. Ezek közül is fontosnak tartja: - a tünetek helyes felismerését, - az okok célratörő megkeresését, - a természetgyógyászatot, - a helyes életvitelt, táplálkozást. Ne feledkezzen meg a legfontosabbról: - a mérhetetlen türelemről és szeretetről. Soha ne adja fel! Valahol még mindig akad tennivaló, próbálkozzon tovább. Tartsa szem előtt azt a nagyon fontos dolgot, hogy minél stabilabbnak látja a gyermek szüleit, annál előbb talál vissza a normális élethez.

Silvia Franz: A hiperaktív gyerek - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

Sikeres gyermek

Sikeres gyermek Hírlevél

Sikeres gyermek tippek, megoldások elsőkézből.




Sikeres gyermek