Egyéniség, döntés, felelősség

Kamaszkori problémák: Az egyéniség

Kamaszkori problémák: Az egyéniségNagy egyéniség – szokták mondani arra az emberre, aki különleges dolgokat tesz, vagy különleges, nem mindennapi módon gondolkodik. Van valami a viselkedésében, ami megkülönbözteti másoktól. Van, aki olyan jellegzetes stílusban ír, hogy meg sem kell nézned a szerzőt, már a szövegből rájössz, hogy ki írta. Van, aki az öltözködésével különül el, van, aki a szokásaival, van, aki a gondolkodásával, viselkedésével, a hangjával.

Mivel nincs két egyforma ember, elmondhatjuk, hogy minden embernek van egyénisége, hiszen mindenkinek vannak olyan tulajdonságai, amelyek megkülönböztetik őt másoktól. Az individum másképpen reagál, cselekszik, mint mások, és viseli is a saját egyénisége következményét.

A kamasz egyénisége meghatározza a helyét a kortárs csoportban. Vitathatatlan, hogy a kamasz, amikor kikerül a szülői védőburok alól, egy nagy, hatalmi világgal áll szemben, és így nem csoda, ha kisebbrendűségi érzése lesz. Ha azoknak, akiket védőburok alatt tartottak, kisebbrendűségi érzése van, akkor elképzelhetjük, hogy mennyire kevésnek érzik magukat azok a gyerekek, akiket elhanyagolnak, vagy elhagynak. Az elhanyagolt, elhagyott gyerekekben még erősebb a szeretet és a gyengédség iránti vágy. Érdekes, hogy ugyanez a kielégíthetetlen szeretetvágy mutatkozik meg az elkényeztetett gyerekek esetében is.

Egy uralkodó apa és egy beletörődő, alárendelődő anya gyermeke nagy valószínűséggel kisebbrendűségi érzésekkel fog küzdeni. A fiúkat ez versengésre készteti, a lányokat beletörődésre szoktatja az ilyen családi minta. Figyeld meg a szüleid viselkedését, és megtalálod a saját kisebbrendűséged kiinduló pontját.

Biztos, hogy jó családban nevelkedsz, ha tudod, hogy az anyukádra mindig számíthatsz, ha ő a legalapvetőbb támaszod, és tőle kapod a legfontosabb szeretetélményeidet. Akkor jó, ha az apukád segít megérteni a világ dolgait, és a védelmébe vesz, ha támad a külvilág. Fontos része az életednek az iskola, és ebből a szempontból akkor vagy nyerő helyzetben, ha nem tekintélyelvű iskolába jársz, hanem olyanba, ahol fontosak a te érzéseid, gondolataid, a tevékenységed, és nem csak a teljesítményed.

Az egyéniséged függ attól is, hogy hányadik gyermek vagy a családban

Ha első gyermek vagy, a szüleid valószínűleg nagyon sokat várnak tőled. Mindenki rád figyel, és te igyekszel megfelelni a feléd irányuló elvárásoknak. Aztán, amikor testvéred születik, úgy érzed, hogy megfosztottak az elsőség és egyetlenség érzésétől, a fele királyságodat oda kell adnod a tesódnak, „trónfosztott” lettél. Valószínűleg egész életedben gondjaid lesznek a hatalommal, az autokratikus személyekkel.

Az egyéniséged függ attól is, hogy hányadik gyermek vagy a családbanHa második gyermeke vagy a szüleidnek, akkor te már beleszülettél egy olyan helyzetbe, amelyben a nagyobb testvéredet akarod utol érni. De fiatalabb vagy, így a képességeid még nem érhetik utol a nagy tesóét, így rendre azt érzed, hogy lemaradsz, és örök vesztes vagy a harcban. A kisebbrendűségi érzéseid abból fakadnak, hogy érzed, sosem hozhatod be a nagy tesóval szembeni hátrányodat. A jó hír, hogy kevésbé vagy érzékeny a hatalmi helyzetekben, és a nagyobb tesó már kitapossa neked az utat, ha engedményekről, buliról van szó.

Ha a legkisebb gyermeke vagy a szüleidnek, akkor neked a legkönnyebb és a legnehezebb egyben. A legkönnyebb, mert valószínűleg elkényeztetnek, ami az adott pillanatban nagyon jó érzés neked, azonban vigyázz, mert elkényeztetett gyereknek lenni veszélyes helyzet. Akinek semmiért nem kell küzdenie, annak elsorvad, vagy ki sem alakul a küzdőképessége. Ha túl könnyen jutsz hozzá mindenhez, minek is küzdenél?

Ha egyetlen gyermeke vagy a szüleidnek, akkor örökre a figyelem középpontjában maradsz, neked nem kell megküzdened semmilyen helyért, figyelemért, hiszen szüleid szemefényeként minden a tiéd, minden körülötted forog. Így kifejlődhet benned a túlzott fontosság érzet. Az iskolában aztán már nem te leszel a figyelem középpontjában, és lehet, hogy ezt zokon veszed. Jobban szeretsz egyedül lenni, kevésbé van szükséged arra, hogy állandóan nagy társaság vegyen körül.

Döntések

Vannak könnyen meghozható döntések, és vannak nehezen eldönthető kérdések.Az élet már csak olyan, hogy percenként döntések elé állít. Kezdve attól, hogy amikor csörög az ébresztőd, felkelj-e rögtön, vagy adj magadnak öt percet a lustálkodásra. Folytatódik azzal, hogy mit vegyél fel, mit egyél, jelentkezz-e az órán, tanulj vagy facebook-ozz, kivel beszéld meg a titkaidat, kivel találkozz délután, moziba menj vagy lógj a többiekkel, és így tovább vég nélkül.

Vannak könnyen meghozható döntések, és vannak nehezen eldönthető kérdések. A könnyű döntésekkel elboldogulsz, de mi legyen a nagy dilemmákkal?

Hogyan hozzunk jó döntéseket?

Érdemes megtanulni, hogyan hozzunk jó döntéseket. Megmutatok neked egy modellt, amit használhatsz, ha nehéz döntést kell hoznod. Ha fontos döntést kell hoznod, tegyél fel magadnak kérdéseket. Néhány fontos kérdés, ami segít:

  • Mik a lehetőségeim?
  • Milyen pozitív és negatív következményei vannak a lehetséges döntéseimnek?
  • Elhalaszthatom-e a döntést?
  • Ha nem halaszthatom el, voltam-e már hasonló helyzetben a múltban? Ha igen, jó döntést hoztam-e akkor? Alkalmazhatom-e azt a mintát most is?
  • Ki tud tanácsot adni nekem ebben a döntésemben?
  • Van-e valami, amit még megtehetek, mielőtt a döntést meghozom?
  • Végül mit választok?

Döntéseket úgy hozunk, hogy végig gondoljuk a megfelelő kérdéseket, válaszokat keresünk rájuk. A döntéseinkben azonban nem csak az érzelmeink és a gondolataink vesznek részt, hanem a testünk is. Volt egy szellemes kísérlet, ami jól mutatja ezt. A gondolkodáson alapuló (kognitív) rendszerünk felelős a csábító jutalmak vonzásának korlátozásáért. Két csoportot vizsgáltak. Az egyik csoportnak két számjegyet kellett memorizálni, a másik csoport tagjainak pedig hét számjegyet kellett megjegyezni. Közben gyümölcssalátával és habos tortával kínálták őket. A két számjegyet memorizáló csoportból lényegesen többen választották a gyümölcssalátát, a nagyobb memória teljesítményt igénylő feladatot végzők közül többen választották a habos tortát. Amikor ugyanis a gondolatainkat lefoglaljuk, dolgoztatjuk, a csábító jutalmak korlátozása kevésbé működik.

Azok a szülők, akik megbíznak a gyermekükben, fokozatosan átengedik a döntéseket a felnövekvő gyermeknek.A döntéseidet nagyon sok tényező befolyásolja. Az értelmed is és az érzelmeid is. Dönteni azonban jó és hasznos dolog. Azok a szülők, akik megbíznak a gyermekükben, fokozatosan átengedik a döntéseket a felnövekvő gyermeknek.

A döntésekkel vele jár a felelősség vállalása. Hiszen minden döntésnek következménye van. A döntéseidért a felelősség is a tiéd.

A felelősség

Korábban mindenben a szüleidtől függtél. Kellemes vagy kellemetlen döntéseket hoztak a fejed felett, mára azonban egyre több dologban rád bízzák a döntést. Nem is lehet ez másképpen, hiszen ott vagy a felnőtt kor küszöbén, és meg kell tanulnod, gyakorolnod kell a felelősség vállalását.

Meg kell tanulnod, gyakorolnod kell a felelősség vállalásátA kamasz kor az életre való felkészülés ideje. Ekkor teljesedik ki az ítélőképesség, és a tisztánlátás képessége. Ez sok csalódással és nagy sikerekkel jár. A legjobb az egészben, hogy a felelősség gyakorlása akkor történik, amikor a szüleid még ott állnak a hátad mögött, és tudnak segíteni neked, ha valami nem sikerülne elég jól. Hiszen az első próbálkozások okozhatnak gondot.

A szüleid is azt akarják, amit te, hogy jó irányba indulj el, de lehet, hogy másképpen képzelik el a felelősségvállalást, mint te. Jó dolog, hogy több lehetőség közül választhatsz, hogy mire mondj igent, vagy mire mondj nemet. Ha a szüleid nem akadályoznak téged, akkor biztosan nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy a józan döntés és a vele járó felelősségvállalás helyett dacból hozz rossz döntést. Mert kamaszként benned is lehetnek dacos érzések, és sosem jó, ha ellenállásból döntesz valami mellett vagy valami ellen.

Sose feledd, hogy minden cselekedetnek, kimondott szónak következménye van. És minél idősebb vagy, annál nagyobb súlyt rak rád a felelősségérzet. Amikor az önállóságodért küzdesz, mindig kérdezd meg magadtól, hogy milyen következménye lesz ennek vagy annak a döntésednek. Így a szüleid is belátják majd, hogy okosan gondolkodó, felelősségteljes fiatal felnőtt lett a gyermekükből.

Egyéniség, döntés, felelősség

Kamasz Ego building tréning

Kamasz Ego buildingA kamaszoknak szóló Ego building tréning abban segít Neked, hogy megismerd önmagad, és ne érezd olyan bizonytalannak, elveszettnek magad a téged körülvevő világban.

Tudom, hogy már sok mindent megoldottál, de a legtöbb hasonló korú fiatal komoly nehézségekkel küzd. Ezek a nehézségek lehetnek saját magaddal kapcsolatosak, de lehet, hogy az otthonnal, az iskolával, a barátaiddal, a szerelmeddel vannak kapcsolatban.

  • Mit kapsz ezen a tréningen?

    Tudást kapsz arról, hogy ki is vagy, milyen is vagy te tulajdonképpen? Ha veled is előfordult már, hogy nem találtad a helyedet a közösségben, akkor megkeressük, megerősítjük, hogy milyen helyet foglalsz el a környezetedben, és mire érdemes törekedned.

    Kamasz Ego buildingNagyon fontos a személyiséged, a viselkedésed szempontjából, hogy mennyire magas az érzelmi intelligenciád. Az érzelmi intelligencia tanulható, és köze van ahhoz, hogy mennyire hamar jössz indulatba. Ha neked is „elgurul néha a gyógyszered” vagy „elönti a lila köd az agyadat”, akkor nagyon hasznos lesz számodra az önuralom megtanulása. Az önuralomra mindenképpen szükséged lesz, mert jó sok olyan emberrel fogsz még találkozni, akik kihoznak a béketűrésből.

    A magabiztos kamasz tudja, hogyan hozzon jó döntéseket. A legtöbben azonban nem tudják ezt, gyakran még felnőtt korban sem. Te itt megtanulhatsz olyan módszereket, amelyek alkalmazásával többnyire jó döntéseket tudsz hozni, és bátran tudod vállalni a felelősséget is a döntéseidért, akár jók voltak, akár nem.

  • Mi történik a tréningen?

    Kis csoportban, 6-8 résztvevővel dolgozunk. Kellemes hangulatban folyik a tréning. Szóbeli szerződést kötünk arról, hogy ami a csoportban bizalmas információként elhangzik, azt mindenki titokként kezeli. Senki sem kritizálja a másikat, elfogadjuk mindenki véleményét, és kimondjuk, hogy mindenkinek joga van a saját érzéseihez. Nem hibáztatunk senkit semmiért, és előre vivő megoldásokat keresünk a felmerülő élethelyzetekre. Sokat nevetünk, és élményekkel, sok új tudással zárjuk a tréninget.

Kamasz Ego building

Ha elfogadó, támogató, megerősítő kis csapatra vágysz, gyere, és tartozz azok közé, akiknek nő az önbizalma, a határozottsága, tud jó döntéseket hozni, és ismeri a saját értékeit.

Tréningterv - Kamasz Ego building, azaz önbizalom növelő tréning

A Kamasz Ego building tréninget 3 napon át, naponta 7 tréningóra időtartamban rendezzük meg. A tréning önismereti játékok, gyakorlatok segítségével növeli a kamasz gyermek önismeretét, önbizalmát, és helyes mederbe tereli a kamasz viselkedését. Közelebb hozza egymáshoz a szülő és a kamasz látásmódját, érzésvilágát.

IdőTematika
1. napKi vagyok én, és hol a helyem a világban?
2. napÉrzelmi intelligencia és az indulatok kezelése
3. napEgyéniség, döntés, felelősség

Rendezvénynaptár:

Kamasz önbizalom növelő tréning »

A kamasz megismeri a saját, eddig rejtve maradt értékeit. A legtöbb esetben a szülő hiába mondja a kamasz gyermekének, hogy szép, csinos, okos, a gyermek azt gondolja, hogy a szülő elfogult, ezért nem hiszi el a szülői véleményt. No de egészen más, ha idegenektől hallja ugyanezt. Megváltozik az Én-képe, amikor egy kisebb csoportban megtapasztalja, hogy ő maga elfogadható, szerethető, tisztelhető személy.

A tréningen a kamaszok ahhoz kapnak segítséget, hogyan boldoguljanak az iskolával, a tanulással, a társakkal, a felnőttekkel. Választ találnak arra a kérdésre, hogy „Ki vagyok én?” „Hogyan tudom kezelni az indulataimat?” „Hogyan hozzak döntéseket, és miképpen vállaljam a felelősséget?” A közös munka során a kamasz gyermek gyakorolja azt a helyzetet, amikor a csoport rá figyel, és mindenki kíváncsi a véleményére. Gyakorolja a „fontos vagyok” élményét, a dicséret elfogadását. Csoportjainkban nem bírálunk, nem kritizálunk, mindenkit elfogadunk és mindenki véleményét tiszteletben tartjuk. A tréningen nincsenek rossz válaszok, és az egyetlen rossz kérdés a fel nem tett kérdés.

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz önbizalom növelő tréning
Jelentkezz Kamasz ego building tréningre!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk megerősítő emailt küld!

Kamasz asszertív kommunikáció tréning

Kamasz asszertív kommunikáció tréningHa szeretnéd, hogy a gyermekednek könnyebb kamaszkora legyen, ha szeretnéd, hogy magabiztosan teljesítsen a megnövekedett követelmények között is, ha támogatod abban, hogy harmonikusabbá váljanak a kapcsolatai, akkor hozd vagy küldd el a gyermekedet a Kamasz asszertív kommunikáció tréningre.

Az alapozó tréning 1 x 7 órás foglalkozásból áll, amelyet igény szerint további fejlesztő tréningek követhetnek.

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz asszertív kommunikáció tréning
Jelentkezz Kamasz asszertív kommunikáció tréningre!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Kamasz asszertív kommunikáció tréning »

Kamasz önbizalom növelő tábor

Kamasz önbizalom növelő tábor

Ha szeretnéd, hogy a gyermekednek könnyebb kamaszkora legyen, ha szeretnéd, hogy magabiztosan teljesítsen a megnövekedett követelmények között is, ha támogatod abban, hogy harmonikusabbá váljanak a kapcsolatai, akkor hozd vagy küldd el a gyermekedet a Kamasz önbizalom növelő táborba.

Mi történik a Kamasz önbizalom növelő táborban?

A kamaszok egy része nyíltan, más részük rejtetten önbizalom hiányos. Nyíltan, mindenki számára első pillantásra is észrevehetően önbizalom hiányos az a kamasz, aki a szűk családi körön kívül elpirul, ha megszólítják, kicsit akadozva válaszol, keresi a szavakat, vagy szívesebben hallgat a társaságban.

Rejtetten önbizalom hiányos az a kamasz, aki nyitottan beszélget, alkalmazkodó, szeretne megfelelni a környezete elvárásainak, de gyakran él meg indokolatlan elbizonytalanodást, szégyen érzetet, és/vagy bűntudatot. Aki ismeri a saját képességeit, de mindig elégedetlen önmagával, és nem tudja elfogadni, hogy néha bizony hibázik, mint mindenki más. (Ezt jól tudják növelni a pedagógus olyan mondatai: Tőled többet vártam…)

Milyen változások várhatók?

A kamasz megismeri a saját, eddig rejtve maradt értékeit. A legtöbb esetben e szülő hiába mondja a kamasz gyermekének, hogy szép, csinos, okos, a gyermek azt gondolja, hogy a szülő elfogult, ezért nem hiszi el a szülői véleményt. No de egészen más, ha idegenektől hallja ugyanezt. Megváltozik az Én-képe, amikor egy kisebb csoportban megtapasztalja, hogy ő maga elfogadható, szerethető, tisztelhető személy.

A táborban a kamaszok ahhoz kapnak segítséget, hogyan boldoguljanak az iskolával, a tanulással, a társakkal, a felnőttekkel. A közös munka során a kamasz gyermek gyakorolja azt a helyzetet, amikor a csoport rá figyel, és mindenki kíváncsi a véleményére. Gyakorolja a „fontos vagyok” élményét, a dicséret elfogadását. Csoportjainkban nem bírálunk, nem kritizálunk, mindenkit elfogadunk és mindenki véleményét tiszteletben tartjuk. A tréningen nincsenek rossz válaszok, és az egyetlen rossz kérdés a fel nem tett kérdés.

Tréningterv - Kamasz önbizalom növelő tábor

A Kamasz önismereti tábor felöleli a Kamasz önismereti és önbizalom növelő tréning teljes anyagát 5 egymást követő napon. Játékos formában növeli a kamasz gyermek önismeretét, önbizalmát, és helyes mederbe tereli a kamasz viselkedését. Közelebb hozza egymáshoz a szülő és a kamasz látásmódját, érzésvilágát.

IdőTematika
1. napA kamasz, és a fontos mások
2. napÉrzelmek a kamasz korban
3. napA kreatív kamasz
4. napEgyéniség, döntés, felelősség és felelősségvállalása
5. napKamasz szerelem, döntések, átalakulás

Rendezvénynaptár:

Biztosítunk, hogy az egyedi igényeidet - az adott lehetőségeken belül - messzemenően figyelembe vesszük.

Kamasz önbizalom növelő tábor
Jelentkezz Kamasz önbizalom növelő táborba!

Jelentkezésed beérkezése után munkatársunk megerősítő emailt küld!

Kamasz önbizalom növelő tábor »

Amennyiben esetleg még nem vettél részt ilyen módszerekkel vezetett tréningeken, és egyelőre nem látod tisztán, miként lenne ez hasznos a számodra, kérjük oszd meg velünk kétségeidet, és ha lehetséges, közösen megtaláljuk a Neked megfelelő megoldást.

További információ
Kérdezz tőlünk!

Kérdésed beérkezése után munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot!

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

Csehák Hajnalka pszichológusCsehák Hajnalka vagyok. A felnőtt életem egy részében pedagógusként tanítottam és a gyermekvédelemben dolgoztam, majd valóra váltottam a dédelgetett álmomat: pszichológus lettem. Négy gyermekem született, akiket sosem szűnő szeretettel neveltem fel. S bár az irántuk érzett szeretetem sosem tűnt el, köteteket lehetne megtölteni azokkal a történetekkel, amelyek időnként az idegrendszeremet borzolták.

Szülőnek lenni: nagyon nehéz feladat. Tökéletes szülőnek lenni: elérhetetlen vágy. Elég jó szülőnek lenni: elérhető eredmény.

S a gyermekeink nem is kívánnak ennél többet, ha elég jó szülők vagyunk, a gyermekeink szeretni és küzdeni tudó felnőttek lesznek.

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

A könyvespolcra ajánljuk

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körülAz ifjúkorba futó kamaszkornak életkori sajátossága a kétely. A NORMÁLIS KAMASZ KÉTELKEDIK. Kételyével vitát provokál – ha van kivel vitatkozni. Ha van olyan ember a környezetében, aki fenntartás és megalkuvás nélkül szembeviszi a kamasz kételkedésével A MAGA LEGSZEMÉLYESEBB HITVALLÁSÁT… A kamasz ugyanis ezért kételkedik és azért vitatkozik, mert SAJÁT HITÉT KERESI… Így érik meg majd ÖNÁLLÓ GONDOLKODÁSRA.

MILYEN IS a kamasz? Hazudik? Lusta? Szemtelen? Szerelmes? Magányos? Vagy éppen: kibírhatatlan? Mit kezdjen magával és a felnőttek mit kezdjenek vele? És MIÉRT OLYAN, amilyen? Meddig marad ez így? Miben más, mint a többiek? Miért és miben TÖBB netán a kamasz, mint a nála kisebbek vagy nagyobbak? És miért és miben kevesebb? Efféle kérdésekre keres választ ez a könyvecske, melyet jó felerészben kamaszok írtak…

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekek

Hiperaktivitás és agresszió a serdülőkörban

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekekMagyarországon mindenki tudni véli, mit jelent ez a szó: hiperaktivitás. Nomen est omen - mondják - hiper-aktivitásról akkor beszélünk, ha a gyereket nem lehet leállítani, folyton jár a keze, a lába és a szája is. Ebben a könyvben azt szeretném bemutatni, hogy a hiperaktivitás valójában egészen mást jelent; többek között a figyelem, a koncentráció képességének zavarát. Milne Micimackójában nemcsak Tigris, de Malacka, Nyuszi és most fogódzkodjanak meg Füles és maga Micimackó is hiperaktív! Bemutatom őket. igyekszem rávilágítani legjellemzőbb tulajdonságaikra, és abban reménykedem: a szülök és a nevelők ráismernek azokra a gyerekekre, akikre jól illenek a Százholdas Pagony lakóinak vonásai. A könyv második részében az agresszivitással foglalkozom. Azzal, hogy milyen sokféleképpen lehet egy serdülő agresszív, a kamaszos versengéstől kezdve, a kötekedésen át, egészen az antiszociális magatartásig, a bűnözésig. Választ keresek az ősi kérdésig: amikor a gyermek, vagy a serdülő bűnözővé válik - és nem egyszer szörnyű bűncselekményeket követ el - viselkedése mögött genetikai szabályozást kell-e tételeznünk, vagy a környezet személyiségromboló hatását? Hangsúlyozom: keresem a választ; azt nem állítom, hogy meg is adom. Az olvasónak pedig - aki netán hiányolni fogja a kérdés megoldását - André Gide, francia író megszívlelendő mondatával üzenek: „Bízzál azokban, akik az igazságot keresik - és légy gyanakvó, ha valaki meg is találja”.

Ranschburg Jenő: Nyugtalan gyerekek - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Silvia Franz: A hiperaktív gyerek

Silvia Franz: A hiperaktív gyerekKülönleges érzelmi megnyilvánulások, érzelmi labilitás, a gyermek fáradhatatlanul izeg-mozog, felfokozott állapotban van szórakozott, figyelmetlen, türelmetlen, robbanékony, agresszív, rátámad másokra, de sorolhatnánk a külső jegyeket is - törékeny köröm, száraz foltok az arcon, kényes külső megjelenés, de csak rövid ideig, a szoros ruha zavaró hatása - és még számos, a könyvben leírt tünetek. E kézikönyvben egy olyan doktornő hasznos tanácsait olvashatjuk, aki maga is érintett a kérdésben, ezért tud olyan nyíltan szólni a szülőkhöz és bátorítani, hogy van kiút, bár az göröngyös és hosszú. Részletesen tárgyalja a hiperaktivitás tüneteit. Felteszi a kérdést valójában ez egy rossz természet vagy örökletes tulajdonság, netán környezeti hatás betegség, fertőzés vagy nem megfelelő táplálkozás által kialakult viselkedési forma. A választ is megadja a célirányos kezeléshez, mely nem merül ki a hagyományos orvoslásban, hanem az alternatív gyógymódokat és elsősorban a szülő önálló kezdeményezést is hangsúlyozza. Ezek közül is fontosnak tartja: - a tünetek helyes felismerését, - az okok célratörő megkeresését, - a természetgyógyászatot, - a helyes életvitelt, táplálkozást. Ne feledkezzen meg a legfontosabbról: - a mérhetetlen türelemről és szeretetről. Soha ne adja fel! Valahol még mindig akad tennivaló, próbálkozzon tovább. Tartsa szem előtt azt a nagyon fontos dolgot, hogy minél stabilabbnak látja a gyermek szüleit, annál előbb talál vissza a normális élethez.

Silvia Franz: A hiperaktív gyerek - tovább a könyvesboltba »

A könyvespolcra ajánljuk

Hogyan neveljünk sikeres és kiegyensúlyozott gyermeket?

Sikeres gyermek

Sikeres gyermek Hírlevél

Sikeres gyermek tippek, megoldások elsőkézből.




Sikeres gyermek